logo
česky по-русски
  • Tramvaje
    • Modernizace
    • Licenční výroba
    • Výroba nových tramvají
  • Trolejbusy
    • Modernizace
    • Dodávky elektrického zařízení
  • Tramvajové trati
    • Technologie
    • Tramvajové výhybky
    • Broušení kolejnic
  • Trolejové vedení
  • Služby
    • Servis
    • Náhradní díly
  • Reference
  • Kontakty

Tramvaje

Modernizace

Naše společnost zajišťuje ve spolupráci s výrobcem elektronických systémů řízení trakčních motorů Cegelec a.s. Praha řešení modernizací tramvají české výroby typu T3 a KT4, provozovaných ve státech bývalého SSSR, v oblasti náhrady stávajících elektrických výzbrojí. Celkové množství tramvají provozovaných na Ukrajině s námi dodanými komplety činí cca 180 ks. Jednotlivé obchodní případy jsou připravovány individuálně a realizovány komplexně, po jednotlivých fázích projektu, výroby, dodávky, montáže, zkoušek, uvedení do provozu, zaučení personálu zákazníka, záručního a pozáručního servisu. Servisní činnost je prováděna stálými pracovníky pobočky KVAZAR Plus na Ukrajině.

Pro modernizaci většiny tramvajových vozů se v současnosti nejvíce využívá elektrické zařízení pro vozidla se stejnosměrným pohonem typu TV-Progress v dvoukontejnerovém provedení nebo modifikace TV-Progress SLT v jednokontejnerovém provedení. Tato zařízení se doplňují statickými měniči SMT široké výkonové řady. Pro vozidla se střídavým pohonem se používá zařízení typu TV-Europulse.

Modernizace elektrického zařízení přináší uživateli mnoho výhod, např. snížení spotřeby elektrické energie, snížení nákladů na údržbu, zlepšení jízdních vlastností vozidla a zvýšení komfortu cestujících.

Další oblastí modernizace tramvají jsou trakční podvozky původní konstrukce. Při modernizaci se používají nové moderní komponenty, například trakční motory, prvky dvojího vypružení, kotoučová brzda, automatické systémy pískování a další. Tato opatření přinášejí zákazníkovi zvýšení jízdního komfortu, snížení opotřebení dalších částí a součástí tramvajového vozidla a podstatné zvýšení životnosti podvozkových komponentů.

Kromě uvedené modernizace elektrického zařízení a podvozků nabízíme další inovační komponenty: informační systémy pro cestující, pantografy, vnější zpětná zrcátka, sedadla pro cestující a další prvky exteriéru a interiéru vozů, zvyšující komfort, spolehlivost a bezpečnost provozu, a vzhled tramvají.

30b11e3c-1-1.jpeg 871dcc19-2.jpeg 44eaeeef-3.jpeg ec93d149-4.jpeg c91ac68f-skrin.jpeg

Licenční výroba

Společnost KVAZAR Plus, s.r.o. zajišťuje na základě licenční smlouvy výrobu komponentů a montáž tramvajového vozu KT3 UA. Firma je současně vlastníkem průmyslového vzoru, vydaného Patentovým úřadem Ukrajiny, jehož předmětem je ochrana koncepčního řešení stavby tříčlánkového tramvajového vozu s použitím dvou vozů T3 a středního nízkopodlažního článku.

Tento vůz se skládá ze dvou skříní vozu T3, které prošly generální opravou a potřebnými úpravami geometrie vozu a tvoří přední a zadní článek, a vloženého středního nízkopodlažního článku nové výroby. Elektrickou výzbroj tohoto vozu tvoří komplety stejnosměrného zařízení TV-Progress, popř. TV-Progress SLT a statický měnič typu SMTK 6,3. Při modernizaci se mění vnější vzhled předního a zadního článku osazením nových čel moderního designu a v oblasti prostoru pro cestující se montují nová sedadla, osvětlení a podlahová krytina, která umožňuje mytí vnitřku vozu strojovým způsobem. U některých vozů, stavěných od roku 2008 se používají nové dveřní pohony a dveře od českých výrobců a připravuje se výroba modernizovaných podvozků  a podvozků

5feeb77a-1.jpeg 6e12f6b0-2.jpeg 848c12c1-3.jpeg 871ff057-5.jpeg e62893fd-8.jpeg a41f32cd-12.jpeg 7481a21c-pult.jpeg


Výroba nových tramvají


Od roku 2009 se vyrábějí na Ukrajině jednočlánkové vozy T3 UA se standardní výškou podlahy, které se zatím  provozují v DP Krivoj Rog. Jedná se o modifikaci osvědčeného typu T3, avšak s použitím materiálů, sériově vyráběných na Ukrajině. To znamená, že při zpracování výrobní dokumentace  tohoto vozu byly použity, na rozdíl od původního českého řešení, nosné profily a další materiály skříně podle norem GOST. Toto řešení umožňuje výrobu v ukrajinských podmínkách při zachování všech příznivých vlastností původní tramvaje T3. Zadavatelem a vlastníkem výrobní dokumentace na skříň je společnost KVAZAR Plus, s.r.o.

 V prosinci 2011 byl v DP Kyjev uveden do provozu prototyp jednočlánkového vozu T-3 UA.3, vyrobeného v souladu s technickou dokumentací na skříň, která je ve vlastnictví naší společnosti. Tento vůz má ve srovnání s vozem T3 zvětšenou vzdálenost mezi otočnými čepy na 7500 mm. V prostoru mezi podvozky je nízká podlaha o výšce 340 mm od TK. Tyto vozy jsou vyráběny na Ukrajině s použitím materiálů, dostupných na tomto trhu. 

 Na konci roku 2012 byla zahájena výroba prototypu tříčlánkové tramvaje s pracovním označením K3R-NNP. Jedná se o modifikaci osvědčeného typu KT3 UA, avšak s  nízkou podlahou mezi podvozky předního a zadního článku a středním nízkopodlažním článkem. Uvedení do provozu proběhlo v říjnu 2013.

61cc39eb-dsc-2071-mensi.jpeg 326ff814-dsc-2110-mensi.jpeg 5a19fb9d-t3-ua-3.jpeg 4a9df843-t-3-ua.3-1.jpeg
2008 - 2021 Kvazar Plus s.r.o.
eclair design 2021 | pagebuilder
logo
Úvod
Tramvaje Submenu
Modernizace
Licenční výroba
Výroba nových tramvají
Trolejbusy Submenu
Modernizace
Dodávky elektrického zařízení
Tramvajové trati Submenu
Technologie
Tramvajové výhybky
Broušení kolejnic
Trolejové vedení
Služby Submenu
Servis
Náhradní díly
Reference
Kontakty
  • cz
  • ru
×