Tramvaje
Modernizace
Naše společnost zajišťuje ve spolupráci s výrobcem elektronických systémů řízení trakčních motorů Cegelec a.s. Praha řešení modernizací tramvají české výroby typu T3 a KT4, provozovaných ve státech bývalého SSSR, v oblasti náhrady stávajících elektrických výzbrojí. Celkové množství tramvají provozovaných na Ukrajině s námi dodanými komplety činí cca 180 ks. Jednotlivé obchodní případy jsou připravovány individuálně a realizovány komplexně, po jednotlivých fázích projektu, výroby, dodávky, montáže, zkoušek, uvedení do provozu, zaučení personálu zákazníka, záručního a pozáručního servisu. Servisní činnost je prováděna stálými pracovníky pobočky KVAZAR Plus na Ukrajině.
Pro modernizaci většiny tramvajových vozů se v současnosti nejvíce využívá elektrické zařízení pro vozidla se stejnosměrným pohonem typu TV-Progress v dvoukontejnerovém provedení nebo modifikace TV-Progress SLT v jednokontejnerovém provedení. Tato zařízení se doplňují statickými měniči SMT široké výkonové řady. Pro vozidla se střídavým pohonem se používá zařízení typu TV-Europulse.
Modernizace elektrického zařízení přináší uživateli mnoho výhod, např. snížení spotřeby elektrické energie, snížení nákladů na údržbu, zlepšení jízdních vlastností vozidla a zvýšení komfortu cestujících.
Další oblastí modernizace tramvají jsou trakční podvozky původní konstrukce. Při modernizaci se používají nové moderní komponenty, například trakční motory, prvky dvojího vypružení, kotoučová brzda, automatické systémy pískování a další. Tato opatření přinášejí zákazníkovi zvýšení jízdního komfortu, snížení opotřebení dalších částí a součástí tramvajového vozidla a podstatné zvýšení životnosti podvozkových komponentů.
Kromě uvedené modernizace elektrického zařízení a podvozků nabízíme další inovační komponenty: informační systémy pro cestující, pantografy, vnější zpětná zrcátka, sedadla pro cestující a další prvky exteriéru a interiéru vozů, zvyšující komfort, spolehlivost a bezpečnost provozu, a vzhled tramvají.
Licenční výroba
Společnost KVAZAR Plus, s.r.o. zajišťuje na základě licenční smlouvy výrobu komponentů a montáž tramvajového vozu KT3 UA. Firma je současně vlastníkem průmyslového vzoru, vydaného Patentovým úřadem Ukrajiny, jehož předmětem je ochrana koncepčního řešení stavby tříčlánkového tramvajového vozu s použitím dvou vozů T3 a středního nízkopodlažního článku.
Tento vůz se skládá ze dvou skříní vozu T3, které prošly generální opravou a potřebnými úpravami geometrie vozu a tvoří přední a zadní článek, a vloženého středního nízkopodlažního článku nové výroby. Elektrickou výzbroj tohoto vozu tvoří komplety stejnosměrného zařízení TV-Progress, popř. TV-Progress SLT a statický měnič typu SMTK 6,3. Při modernizaci se mění vnější vzhled předního a zadního článku osazením nových čel moderního designu a v oblasti prostoru pro cestující se montují nová sedadla, osvětlení a podlahová krytina, která umožňuje mytí vnitřku vozu strojovým způsobem. U některých vozů, stavěných od roku 2008 se používají nové dveřní pohony a dveře od českých výrobců a připravuje se výroba modernizovaných podvozků a podvozků
Výroba nových tramvají
Od roku 2009 se vyrábějí na Ukrajině jednočlánkové vozy T3 UA se standardní výškou podlahy, které se zatím provozují v DP Krivoj Rog. Jedná se o modifikaci osvědčeného typu T3, avšak s použitím materiálů, sériově vyráběných na Ukrajině. To znamená, že při zpracování výrobní dokumentace tohoto vozu byly použity, na rozdíl od původního českého řešení, nosné profily a další materiály skříně podle norem GOST. Toto řešení umožňuje výrobu v ukrajinských podmínkách při zachování všech příznivých vlastností původní tramvaje T3. Zadavatelem a vlastníkem výrobní dokumentace na skříň je společnost KVAZAR Plus, s.r.o.
V prosinci 2011 byl v DP Kyjev uveden do provozu prototyp jednočlánkového vozu T-3 UA.3, vyrobeného v souladu s technickou dokumentací na skříň, která je ve vlastnictví naší společnosti. Tento vůz má ve srovnání s vozem T3 zvětšenou vzdálenost mezi otočnými čepy na 7500 mm. V prostoru mezi podvozky je nízká podlaha o výšce 340 mm od TK. Tyto vozy jsou vyráběny na Ukrajině s použitím materiálů, dostupných na tomto trhu.
Na konci roku 2012 byla zahájena výroba prototypu tříčlánkové tramvaje s pracovním označením K3R-NNP. Jedná se o modifikaci osvědčeného typu KT3 UA, avšak s nízkou podlahou mezi podvozky předního a zadního článku a středním nízkopodlažním článkem. Uvedení do provozu proběhlo v říjnu 2013.